Nackspärr och uppspärrade ögon

Du ligger i en någorlunda komfortabel säng. Det är sju timmar kvar tills jobbet börjar, en timma mindre tills uppstigning ska ske. Du känner att sömnen inte direkt hoppar på dig. Vad gör du? Det ska jag berätta för er nu. Du kliver ur din bekväma bädd och beger dig till en bäddsoffa som inte är uppbäddad, den är dessutom smalare än valfri top model-deltagare. Hjälper det? Inte det minsta. Istället för att ligga och irritera mig över att jag inte kunde somna så låg jag och irriterade mig på hur korkat jag hade resonerat. Min nacke måste uppskattat det hela, jag låg lika bekvämt som man står på Grön Express en varm sommardag när raggarna kastar kepsar i bussens bakre regioner. De stunderna när du vill trycka upp en känga i samma region hos dessa stökiga, fördomsfulla individer som flockas kring randig tejp och doftande granar.

Nuförtiden är jag inte någon flitig användare av kollektivtrafiken. Något jag kan sakna faktiskt, åtminstone när temperaturen är dräglig. Att sitta och småprata med någon sällan skådad kamrat är såklart nyttigt men allra bäst är det när man kan trycka upp hörlurarna så långt in i öronen att de snuddar varandra någonstans inne i huvudet och sedan bara samla intrycken från dagen och ha hjärnan ren när man kommer hem. Den biten finns inte längre i min vardag, därför är hjärnan inte lika kliniskt ren nu. Fast jag vore en oerhörd lögnare om jag påstod att jag var en stor förespråkare av renlighet.

Helt sanningsenligt kan jag meddela att Imperiet är farligt bra just nu. De får bära en del av skulden till varför jag höll mig vaken för länge igår. Det är för bra för att koppla bort. Vackert.

Jag ska koppla ur,
ni får koppla av.

Kommentarer
Postat av: jennie

hur tar du dig fram och tillbaka till jobbet då? cykel eller tjuvkör du? ;P

2009-01-22 @ 05:06:16
URL: http://chicinchicago.blogg.se/
Postat av: Nicke

Kung Karan har körkort nu Henkedenk! Du ligger efter!

2009-01-22 @ 12:34:16
Postat av: Henke

Årets största grattis utfärdas till dig Nicke.



Jennie får årets största grattis först imorgon.

2009-01-22 @ 23:04:28
URL: http://hengo.blogg.se/
Postat av: Karl

Nu har man kikat på samma rubrik för länge tycker jag ;)

2009-02-12 @ 17:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0