Hej bloggen

Hej. Mina fingrar är som curry i Indien. Kryddstarka. Puckat, inte sant? Fast nog är Indien en bra krydda att använda i en bra icebreaker, ett hett tips från min sida. Det här är ju dessutom just min sida i detta enorma nät som ofta bänämns med facktermen cyperspace. Alla vägar bär till Rom, men även ifrån min blogg. Jag begrundade min läsarstatistik precis och kan konstatera att Rom är nog överbefolkat nu. Påven behöver megafon för att nå ut till den stora folkmassa som är där för att begrunda hans lustiga hatt. Han är ju så gammal att alla möjliga stilar måste passerat hans levnadstid men ändå så är det den hatten han väljer ut som guldkornet. Inte konstigt att jag inte tror på vad han säger. Fast han lär ju omöligt tro på vad jag säger heller för den delen, jag menar, Indien? Magstarkt.

Idag tog jag sats och skallade verkligheten så hårt att den skakar fortfarande. Ologiskt nog kommer det leda till träningsvärk. Det är nämligen precis som så att jag tränade idag, ett fyspass som inte kommer göra mig ett dugg starkare. Det kommer snarare göra mig till ett stelt paket som hade passat utmärkt bredvid broccolin i frysdisken hos din lokala ica-handlare. Det är inte roligt att upptäcka att man är en bodybuilder, åtminstone inte när man är det på fel sätt. Hade planer på att fixa ett sexpack men nu lägger jag locket på (satan i gatan vad Oldsberg hade guppat av skratt). Får se till att leta bland de lokala pizzeriorna för att se ifall några serverar nyckelhålsmärkt kebab. så här kan det inte få hålla på.

Jag kanske flyttar hemifrån snart. Då sätts mina föräldrar på prov, har uppfostrandet skötts på ett tillfredsställande sätt? Kan jag öppna ett paket müsli? Lyckas jag att inte bränna vid vattnet? Tänk er mig i tvättstugan. Skulle känna mig lika vilsen där som på en danskurs med traditionell inriktning, i Beirut! Bäst att jag överlåter dessa sysslor till min sambo, har hört att det är sådant de gör. Det och betalar hyran.

Nu flämtar klockan lika hysterisk som jag gjorde på träningen idag. Det kan bara tolkas på ett sätt. Ryggläge nästa. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: jennie

jag är stolt över dig Henke och över mig med...;P

Jag kan nog lära dig ett och annat i tvättstugan, är något av ett proffs nu efter ett år av tvättning ;P

2009-07-14 @ 22:33:12
URL: http://chicinchicago.blogg.se/
Postat av: Karl

så svårt är det inte att tvätta henke, 40 grader på allt å kulör pulver till kulör tvätt kan la inte va det svåraste att lista ut? skulle det nu bli missfärgningar trots allt så tror jag ändå du skulle passa mycket bra i rosa ;)

2009-07-18 @ 01:51:13
Postat av: ...

It's a motherfucker

Being here without you

Thinking 'bout the good times

Thinking 'bout the bad

And I won't ever be the same



It's a motherfucker

Getting through a Sunday

Talking to the walls

Just me again

But I won't ever be the same

I won't ever be the same



It's a motherfucker

How much I understand

The feeling that you need someone

To take you by the hand

And you won't ever be the same

You won't ever be the same

2009-07-19 @ 01:02:48
Postat av: Blogg är Rock'N Roll

Hahaha!



Alltid lika snillrika formuleringar och intressanta observationer. Du kanske borde ta Hellbergs plats?



Hoppas din 20e födelsedag varit tillfredställande.

Ha de'

2009-07-21 @ 01:52:48
Postat av: Ellinor

Jag kunde tills nu inte påstå att jag är en flitig läsare av din blogg henkis. Men efter att för första gången på flera veckor ha klickat mig in på din blogg (som faktiskt ligger länkad i "mina favoriter") sett att jag enbart hade ETT oläst inlägg sen senaste besöket känner jag att jag nu kan antingen stolt(?) klassa mig som en av dina trogna eller skälla ut dig för att du ligger på latsidan.

2009-07-21 @ 19:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0