Gulasch, grogg och galenskaper

Idag har många av dem vi känner tagit det ytterst piano. Det hör ihop med att det under gårdagens afton agerades på ett helt annat sätt. Gulasch gör visst så med människor. Min förståelse för Ungern är klart större idag än vad den var igår, och det känns som en lärdom värd att ta med sig. Skrapar vi dessutom under ytan så ska vi nog kunna finna fler saker att ta med sig från gårdagens bravader. Låt oss sätta igång.
 
Vi börjar med att konstatera hur Otter har lagt ribban för hur födelsedagar ska firas framöver. Man ska samla ihop folket och låta dessa få ha roligt. Det var så många möten från förr att det slogs inofficiellt världsrekord i kramkalas på Älvsmagasinet igår. Överallt stod människor med sina famnar fulla och jag kan inte förstå hur man lyckades få i sig dryck i den utsträckningen som var, samtidigt som majoriteten hade armar som boaormar. Det tyder på målmedvetenhet.
 
I lokalen förekom en otrolig spridning av karaktärer och det kändes som att man knappt saknade någon. Möjligtvis var det någon som saknade en Lennart mot slutet av kvällen men i det stora hela får det ändå med beröm godkänt. Och på tal om betyg så fick man äntligen träffa Danne och Maria igen. Danne visade prov på MVG i pappa då han spottade ur sig kunskaper i samma takt som Lil Wayne droppar sina lines. Han klämde även in något om hjärnätande larver däremellan men då handlade det inte längre om människobarn tack och lov.
 
I skaran fanns som alltid ett gäng långa män. De bästa fyllorna innehåller alltid långa män (en av de mer konstiga meningar jag har skrivit). Tommy slog noga fast att jag är Sveriges egen Halle Berry (kort hår, fylliga läppar och go röv) och igår så såg jag det som en självklarhet, en sanning, men idag är jag lite mera skeptisk. Kände mig nog stundtals mer som Leif GW Persson där ett tag på morgonen.
 
Om gulaschsoppan var god så var det annat som var mera suspekt. Arnold introducerade mig, Lyckis och Arri för Firefish igår. Efter viss tveksamhet konstaterade vi att man lever bara en gång och beställde in varsinn sådan (som sedan kan ha blivit två). Angelica i baren sålde inte in shotten speciellt övertygande men vi var redan övertygade på annat håll och lät oss inte stoppas. Fan också.
 
Efter att ha plitat ner alla dessa rader om gårdagen så dyker plötsligt en varningsruta upp på skärmen. Den säger till mig att jag fortfarande inte har nämnt Gåsen, är du säker på att du gör rätt? Jag trycker vemodigt på ja-knappen och erkänner mig besegrad. Gåsen slipper hängas ut denna gång, jag fick så lite kvalitetstid med honom igår. Ett av få minus på en annars utmärkt kväll!
 
Till sist måste sägas att Otters fina skjortform hänger i sig. Ytterligare ett fantastiskt exemplar igår. Grattis än en gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0