Helt veckoväck - Jämför mig med man som är näck!

Det sägs att man inte kan bli profet i sin egen hemstad. Däremot kan man bli förbannat stor i Södertälje. Det är dock alltför lätt att låta en sådan vetskap agera tyngd på sina axlar snarare än att få en att lyfta. Symptom som dagliga doser av tusen nålar i fingrarna är något jag har fått uppleva sedan detta kommit till kännedom. Nog bör man kunna sy ihop en text med sådana mängder utav nålar, men nu är det inte direkt storheten inom syslöjd som har tagit mig dit jag är idag. Det starkaste intrycket jag gjorde inom ämnet var när läraren av misstag jämt kallade mig för Håkan. Något som gav henne svåra slängar av dåligt samvete som bäst botades av att hon helt sonika hjälpte mig på traven med projekt som t-shirtar och mössor. Plagg som ständigt gick i rosa kulör. Jag var en idiot redan där.
 
Helt sonika. Fan vad skönt att få in det uttrycket. Skiljer sig nog något mot vanligt bloggtugg. Å andra sidan använder jag både versaler och kommatecken, samt visar viss sparsamhet av utropstecken, och redan där är jag diskad från varenda blogg-gala i all framtid. Nu är det inte direkt storheten inom disk... nä, vad fan, nu är jag där igen. Förlåt.
 
Ett uppehåll ifrån fotbollen stundar i detta nu. Det innebär bland mycket annat ett abnormt antal fria vardagar. Man förvandlas till en varelse som framstår som lika frisläppt som random Naken-Janne när det kommer till att respektera vardagsnormerna. Att jag, till exempel, dricker vin denna torsdag lär väl inte ha undgått någon av er som har kommit så här långt in i texten, men det är inte bara där det tummas på reglerna. Sömn? Fuck it. Matvanor? Haha. Nu är det ju inte så att jag lever efter speciellt många budord i vanliga fall, men då finns där i alla fall rutiner som håller en på plats. Om jag vanligtvis är väck så är jag under dessa veckor helväck.
 
Sammanfattningsvis så har jag precis gjort en engångscomeback(?) på Svenskafans. Nu skriver jag på en blogg där jag göra vaga liknelser mellan mig själv och Naken-Janne samt delar med mig av syslöjdsanekdoter. Nog är det en jävla tur att fotbollen sparkar igång igen i nästa vecka så att jag kan börja hänge mig åt detta underbara ting och slippa tänka på vardag ett bra tag framöver.
 
Tack. Och godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0